Hugo Höppener, művésznevén Fidus (1868–1948) német festő és grafikus volt, a 19–20. század fordulóján a szecesszió, a szimbolizmus és a naturizmus különleges metszéspontján alkotott. Korán kapcsolatba került a művészeti avantgárddal, tanulmányait Münchenben kezdte, ahol hamar a Lebensreform mozgalom hatása alá került, mely a természetközeliséget, testkultuszt és szabad életmódot hirdette. Művésznevét mestere, Karl Wilhelm Diefenbach adta, miután Höppener segített neki egy naturista kolónia létrehozásában.
Fidus képein gyakran jelennek meg idealizált, meztelen emberalakok, akik szimbolikus fény- és természeti környezetben állnak, mintegy az ember és a kozmosz egységét jelképezve. Erőteljesen használt spirituális és mitikus motívumokat, munkáiban a napfény, csillagok és szivárványok szinte szakrális jelleggel bírnak. Grafikái a korabeli ifjúsági mozgalmak, alternatív közösségek és természetimádó csoportok kedvelt képi világává váltak.
Bár az 1920-as évekre a főáramú művészeti körökben háttérbe szorult, illusztrációi és plakátjai sokáig népszerűek maradtak. Műveiben egyaránt jelen van a test kultusza, a misztikus transzcendencia és az új élet utáni vágy. Élete utolsó szakaszában Berlin mellett élt, és bár a második világháború éveiben nehéz helyzetbe került, mindvégig megőrizte idealisztikus művészi látásmódját. Fidus ma a korai 20. század német eszme- és művészettörténetének ikonikus, ám ellentmondásos alakja.